2011-04-04

MWT Dimma över Råby - Mist over Råby

Större bild? Klicka på den! - Click to enlarge!

NF Photo 110403 at Råby ängar

Jag var ute för att leta efter sångsvanar då det började regna. Det var varmt och när det varma vattnet kom på de kvarvarande snöfläckarna bildades dimman.
I was out looking for whooper swans when it started to rain. It was warm and when the warm water landed on the remaining patches of snow the mist was formed.

.
I sidlisten ser ni vad som är uppdaterat i mina övriga bloggar.
In the sidebar you can see what is updated in my other blogs.
Labels: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,, , , ,, ,

9 comments:

  1. Even snow, mist and rain can be beautiful! You've proved that with your photos! Delightful! Enjoy a lovely week!

    Sylvia

    ReplyDelete
  2. It does seem unusual to see mist coming off snow!

    ReplyDelete
  3. Vi hade dimma här hela helgen och även under förmiddagen här .. så gissa om jag blev glad när den började släppa tagen vid elva tiden idag :) Det är något visst med bilder som man har fotat i dimma .. de ger en otrolig känsla att titta på dom :)

    ReplyDelete
  4. Adds a nice touch to the photos!! Boom & Gary of the Vermilon River, Canada.

    ReplyDelete
  5. Even though misty, wonderful captures.

    ReplyDelete
  6. Mycket fina foton!
    Hade jag haft din kamera och ditt stora tele med mig hade jag fånga ett sångsvanpar vid Hultstugan. Min dög inte! Jag har bilder men de blev inget att visa allmänheten.

    ReplyDelete
  7. What magical misty pictures!

    ReplyDelete
  8. Alla dessa är så vacker.
    Jag älskar den underbara mjuka känslan av dem.
    Vilken underbar fotograf du är!

    ReplyDelete

Welcome to my blog,